Vaalit

Edelliset vaalit:

Europarlamenttivaalit 2014

Europarlamenttivaalit pidettiin sunnuntaina 25.5.2014. Vihreät saivat europarlamenttiin yhden jäsenen, kun Heidi Hautala sai 31 585 ääntä puolueen valtakunnallisen kannatuksen ollessa 9,3%. Lappeenrannan Hanna Holopainen keräsi maakunnan ehdokkaista korkeimman äänimäärän, 1340 ääntä.

Kunnallisvaalit 2012

Vuoden toisissa vaaleissa valittiin kaupungin- ja kunnanvaltuustot kaikkiin Suomen kuntiin seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Ennakkoäänestyspäivät olivat 17.-23. lokakuuta, varsinainen vaalipäivä oli sunnuntai 28. lokakuuta. Vihreät saivat Lappeenrannan vaaleissa kolme valtuustopaikkaa ja nostivat kannatustaan edellisistä kunnallisvaaleista. Tuloksia kunnallisvaaleista.

Presidentinvaalit 2012

Lappeenrannan seudun Vihreät on aktiivisesti mukana valtakunnallisessa presidentinvaalikampanjassa tukemassa omaa Vihreää ehdokastamme Pekka Haavistoa. Voit ilmoittautua mukaan kampanjaan ja lukea lisää Pekka Haaviston kampanjasivuilta.

Eduskuntavaalit 2011

Lappeenrannan seudun vihreiden eduskuntavaaliehdokkaat vuonna 2011 olivat:

Matti Alatalo Lappeenrannasta
– tieteellisen laskennan professori, kaupunginvaltuutettu,
kasvatus- ja opetuslautakunnan jäsen, maakuntavaltuuston jäsen
– gsm 0405127332, email: matti.alatalo(@)lut.fi
Matti Alatalon kotisivu:

Hanna Holopainen Lappeenrannasta
– tekniikan ylioppilas, kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen
– gsm 0445713463, email: hanna.holopainen(@)vihreat.fi
Hanna Holopaisen kotisivu:

Risto Pietiläinen Lemiltä
– kehityskonsultti, psykoterapeutti,  kunnanvaltuutettu, Lappeenrannan seudun vihreiden hallituksen jäsen, Kaakkois-Suomen vihreiden hallituksen varapuheenjohtaja
–  gsm 0400754274, email: risto.pietilainen(@)kehitystaito.com
Risto Pietiläisen kotisivu:

Eurovaalit 2009

Vihreiden eurovaalisivustolta löydät vielä tietoa eurovaaleista ja Vihreiden ehdokkaista, joiden joukossa oli myös lappeenrantalainen Vihreä kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen  Hanna Holopainen.

Kunnallisvaalit 2008

Viime syksyn kunnallisvaaleissa Vihreät nostivat hienosti kannatustaan myös Lappeenrannassa. Kiitos kaikille äänestäjille luottamuksesta, tästä on hyvä jatkaa!  Kunnallisvaaliohjelmaamme voit vielä tutustua vasemmanpuoleisen valikon kautta.

4 × three =