Eduskuntavaalit 2015

Eduskuntavaalit pidettiin 19. huhtikuuta 2015. Kaakkois-Suomen vihreät saivat koko piiristä 6,4% kannatuksen (+1,2) valtakunnallisen kannatuksen ollessa 8,5% (+1,3). Lappeenrannassa vihreiden kannatus nousi valtavasti ja alle kahden vuoden päästä pidettäviin kuntavaaleihin lähdetään 7,9% kannatuksella (+2,6).

Kaakkois-Suomen vaalipiiristä valittiin vihreä kansanedustaja, kun savonlinnalainen Heli Järvinen sai 3586 ääntä ja tuli valituksi. Lappeenrantalainen ehdokkaamme Hanna Holopainen valittiin varakansanedustajaksi 2291 äänellä. Toinen yhdistyksemme ehdokkaista, Kimmo Klemola, keräsi yhteensä 545 ääntä.

Valtakunnallisesti vihreät saivat valtavan vaalivoiton, kun eduskuntaan valittiin 15 (+5) kansanedustajaa. Tästä on hyvä lähteä rakentamaan vihreämpää Suomea ja tehdä kestävää politiikkaa sekä valtakunnallisesti että paikallisesti.

Lappeenrannan seudun vihreät onnittelee Heli Järvistä sekä kaikkia valittuja kansanedustajia ja varakansanedustajia ja kiittää lämpimästi kaikkia ehdokkaita, kampanjointiin osallistuneita sekä tietysti kaikkia vihreitä äänestäneitä!